Press "Enter" to skip to content

Najveća tragedija Mercedesa na 24 sata Le Mana

Pedesetih godina prošlog veka Mercedes je već bio u ogromnom usponu, a sa modelom 300SLR popularnost je bila sve veća i u svetu auto trka. Međutim, jedna trka, promenila je sve…

24 sata Le Mana 1955. godine, održan 11. juna, ostaće u ružnom sećanju svim ljubiteljima automobilizma.

Tih godina nije se mnogo brinulo o bezbednosti vozača kao ni publike, pa je bina sa publikom bila odmah pored staze kao i pit stop koji nije bio odvojen. Na svu muku o bezbednosti, jedan incident je dodatno pogoršao celu situaciju.

Naime, pre ulaska u pit stop, Majk Havtorn je naglo zakočio svojim Jaguarom ispred Lensa Meklina koji se u tom momentu nalazio za volanom svog značajno tehnološki slabijeg Ostin-Hilija.

Meklin nije imao vremena da se zaustavi pa je naglo skrenuo levo kako bi izbegao sudar kada je na njega velikom brzinom naleteo Pjer Levek u svom Mercedesu koji je pokušao da izbegne sudar skretanjem u desno. U poslednjem momentu uspeo je da podignutom rukom upozori svog timskog kolegu Fanđa i verovatno mu tako spasio život.

Pjer Levek nije bio te sreće. Pri izbegavanju sudara udario u zadnji deo Meklinovog vozila, a zatim se zakucao u zaštitni zid.

Obzirom da je vozio oko 240km/h, pri sudaru, delovi su odleteli u publiku, a automobil se zapalio zbog curenja goriva, a zbog određenih legura magnezijuma i drugih materijala, stvorila se i velika eksplozija. Spasioci su gašenjem požara vodom samo pogoršali situaciju.

Rezultat ove nesreće je 83 poginule osobe i 120 povređenih.

Trka je nastavljena da navodno da se ne stvori panika među publikom i time dođe do blokiranja prolaska ambulantnih vozila.

Mercedes se povukao sa svoja preostala dva automobila sa trke, iako su u tom momentu bili na prvoj i trećoj poziciji.

Pobednik je bio isti onaj Majk Havtorn čije je naglo kočenje i izazvalo ceo incident. Ironično, poginuo je četiri godine kasnije, sudarivši se sa kamionom dok je preticao Mercedes.

Mercedes se nakon osvojene titule 1955. godine, povukao iz profesionalnih trka sve do 1989.

Mnoge zemlje su nakon ovog incidenta privremeno zabranile auto trke dok se bezbednosni propusti ne reše.

Comments are closed.