PROMO


Odgovori 
 
Ocena Teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
Autor Poruka
radekoenig Nije na vezi
Početnik
**

Auto:
Poruka: 27
Pridružen: Mar 2013
Ugled: 0
 
Poruka: #1
BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
Svi znamo da 90tih godina je bila nestasica benzina i dizela pa su se ljudi snalazili.
Naj isplatljivije je tada bilo sipati, loz ulje...
Inace svi koji imaju stare dizele mogu u svoj auto sipati i voziti ( nije sve dozvoljeno zakonski)
-Dizel
-Loz ulje
-pregorelo ulje
-zejtin
- nova stvar je bio dizel
Evo jedan primer jedan ciga kod mene u kraju godinama je vozio mercedes 123 240dizel na obicni zejtin pravo iz flase u rezervoar-on je to radio zbog ekologije naravno Big Grin

Zbog ograničenih rezervi nafte, političke nestabilnosti područja u kojima su najveći proizvođači i izvoznici nafte, povećanja cene nafte i njenih derivate na svetskom tržištu i štetnosti derivate nafte po zdravlje ljudi, stalno se razmišlja o upotrebi energenata koji će uspešno da zamene naftne derivate.
Sve zalihe nafte u svetu biće iscrpljene 22. oktobra 2047. godine, i to u 20.58 sati, navedeno je na evropskom energetskom Internet portalu Morate biti registrovani da biste videli linkove..
Prema proračunima koje su obavili stručnjaci portala, na osnovu sada poznatih rezervi i trenutne potrošnje, rezerve pojedinih fosilnih goriva biće potrošene vrlo brzo.
Prvo će, procenjuje se, nestati nafte - već kroz manje od četiri decenije. Sledeći u redu "ugroženih energenata" je prirodni gas, čije bi rezerve trebalo da budu potrošene 12. novembra 2068. godine u 9.25 ujutru, dok će uglja biti do 19. maja 2140. u 20.05, navodi se na portalu. U saopštenju se naglašava da su ovako precizne "satnice" date da bi se javnosti što dramatičnije predstavilo stanje na sektoru ne-obnovljivih izvora energije i ukazalo na potrebu što hitnijeg prelaska na obnovljive.

Alternativno gorivo mora biti tehnički podesno, ekonomski konkurentno, bazirano na obnovljivim sirovinama, ekološki povoljno i lako dostupno. Jedno od takvih goriva je proizvod hemijske modifikacije biljnih ulja i životinjskih masti reakcijom transesterifikacije kojom se glycerol zamenjuje najčešće metanolom, poznat kao biodizel. Biodizel je biorazgradiv, netoksičan i nezapaljiv, potpunije sagoreva zbog prisustva kiseonika u strukturi (10–11%) i ima manju emisiju štetnih gasova u poređenju sa gorivima mineralnog porekla.

Biodizel je tečno gorivo proizvedeno iz biljnih ulja ili iz korišćenih ulja i masti.
Biodizel veoma čisto sagoreva i podseća na standardni dizel; proizvodi se od ulja koje se dobija od suncokreta, soje ili uljane repice pomoću metanola i katalizatora. Po hemijskom sastavu je mešavina metil estra masnih kiselina. Ovo gorivo jeste obnovljivi izvor energije jer se troši onom brzinom kojom se obnavlja.
U različitim regionima sveta, u zavisnosti od kvaliteta zemljišta i klimatskih i ekonomskih uslova, za dobijanje biodizela koriste se različite sirovine, a najčešće sojino, suncokretovo, kikirikijevo i repičino ulje. U cilju smanjenja troškova proizvodnje biodizela sve više se razmišlja o alternativnim sirovinama, kao što su nejestiva biljna ulja i korišćena ulja i masti. Esterifikacijom slobodnih masnih kiselina i transesterifikacijom (alkoholizom) glicerida dobija se smeša estara masnih kiselina, koja ima poboljšane osobine kao gorivo u odnosu na polazno biljno ulje. Za ove reakcije, pored ulja ili masti, koristiti se i alkohol, najčešće metanol. U prisustvu viška alkohola, upravna reakcija transesterifikacije je pseudo-prvog reda, a povratna drugog reda. U prvom stupnju ove složene reakcije dolazi do razlaganja tetrahedralnog intermedijera pri čemu nastaje estar masnih kiselina i diglicerid, odnosno kasnije reakcijom diglicerida sa alkoholom nastaje monoglice rid i estar masnih kiselina. U poslednjem stupnju reakcije transesterifikacije u reakciji između monoglicerida i alkohola nastaje još jedan mol estra masnih kiselina, odnosno glycerol kao nusproizvod. Zbog formiranja stabilnih emulzija, separacija i prečišćavanje finalnih proizvoda ove složene reakcije (metal estri masnih kiselina i glicerol, odnosno izdvajanje alkohola koji je uzet u višku) teže su u slučaju etil nego metal estara. U slučaju metanolize, obrazovana emulzija se brzo i lako rasloji, formirajući dve organske faze. Prva sadrži glycerol sa određenom količinom metanola, a u drugoj fazi su uglavnom prisutni metal estri masnih kiselina.

Biogoriva ne zahtevaju proizvodnju novog automobila odnosno novog automobilskog motora. Ova kompatibilnost sa postojećim motorima podstakla je mnoge zemlje da se okrenu biogorivu, uverene da će na taj način moći da smanje potršnju fosilnih goriva. Evropska unija je sebi odredila za cilj da do 2015. godine koristi dvadeset odsto biodizela, što će značiti desetostruko povećanje uzgoja uljarica.

U Srbiji je 2011. godine posejano 165000 hektara soje, ako uzmemo prosek od 3000 kg po hektaru, dobijamo da je proizvedeno 495.000 tona soje. Ako iscedimo samo 10% ulja dobićemo 49500 tona biodizela. Velika većina poljoprivrednih proizvođača u Srbiji iz soje prilikom ekstrudiranja ne odvaja višak ulja. Takav punomasni sojin griz u proizvodnji stočne hrane nema potreban kvalitet. Samim tim dobijamo loš prirast kod stoke i lošiju cenu u odnosu na sojinu sačmu kada prodajemo stočarima. Nacionalna strategija Brazila i SAD je da se iz soje izdvaja ulje (Brazil 98%) i od velike većine tog ulja se proizvodi biodizel.

Tabela 1. Sirovine za dobijanje biodizela
[b]Sirovina za dobijanje biodizela Zemlja
Sojino ulje SAD, Brazil
Uljana repica (80%) i suncokretovo ulje (20%) Evropa
Palmino ulje Indonezija,Malezija
Laneno i maslinovo ulje Španija
Biljna ulja/životinjske masti Kanada
Životinjske masti, salo junadi i uljana repica Australija
[/b]
(Zadnja izmena: 04.07.2013 03:34 od JohnnieBGD.)
22.03.2013 15:45
Citiraj ovu poruku u odgovoru
JohnnieBGD Odsutan
Administrator
*******

Auto:
Poruka: 1.461
Pridružen: Feb 2013
Ugled: 9
 
Poruka: #2
RE: BIODIZEL
Skoro smo ćale i ja pričali sa ljudima u Srbiji koji prave biodizel i sa jednim tehnologom i rečeno nam je da nije baš preporučljivo za CDI motore, a da za starije dizele može bez problema...
Kompletan pogon za proizvodnju biodizela nije nešto preterano skup, veći problem je naći dovoljne količine pregorelog ulja (ako se ide na računicu da proizvedeni litar biodizela ne košta više od 70-90 dinara), a što se uljane repice tiče, tu već može da košta i preko 100 dinara...

Po nekoj proceni ljudi koji prave biodizel, definitivno nije pametno rizikovati sa CDI motorima, za starije generacije može bez problema...

Данас ће сутра бити јуче.
23.03.2013 04:36
Citiraj ovu poruku u odgovoru
пипистрел Nije na vezi
Početnik
**

Auto:
Poruka: 21
Pridružen: Jul 2013
Ugled: 0
 
Poruka: #3
RE: BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
Ја сам у мој 124 сипао биодизел док га је било на пумпама по 129-130 динара. Онда један дан дођем на пумпу и пумпаџија ми каже да га вероватно више неће бити, али ако га и буде биће у ценовном рангу евродизела јер је држава увела неке акцизе на биодизел.
03.08.2013 12:27
Citiraj ovu poruku u odgovoru
124200d Nije na vezi
Početnik
**

Auto:
Poruka: 21
Pridružen: Oct 2013
Ugled: 0
 
Poruka: #4
RE: BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
DPre nekih godinu ...dve nasao sam na youtube-u pricu nekog americkog poljoprivrednika koje je vec u godinama i covek je lepo opisao ceo proces proizvodnje biodizela kod nejga na farmi ...dakle ima masinu za proizvodnju biodizela iz uljane repice. Zanimljivo je kako on navodi da nekda kada je on bio dete dok se jos oralo konjima da su tada nejgovi roditelji otprilike odvajali 10% zemljista za sejanje trave za konje kao bio pogon zivotinja.....a da danas on otprilike isto 10% svojih useva ostavlja za sadnju uljane repice da bi imao za pogon svojih masina.....a ima ih dosta...2 kombajna ..3 traktora....jedan ult...dva kamioneta i jos nesto sitnurije na dizel pogon. Postupak pravljenja je jako jednostavan....masina je velicine otprilike 3,5 do 4 m duzine u koju se dozira sem euljane repice i ond apod pritiskom prese unutar masine cedi se ulje koje kapa u poseban sud. KAda se to ulje nacedi ono jos uvek nije za sipanje u rezervare masina...vec se u velikim plasticnim buradima gd ega on odlaze sipa neka hemija i to ulje i ond as eostavi da lezi u tim buradim anekih 7 dana.....za tih 7 dana...parafin sam po sebi padne na dno bureta gd evec postoji cesma....parafin s eispusti a sve ono iznad nejga cisto je BIO DIZEL. Neko je naveo u prethodnom postu kako je drzava uvela dodatne takse na bio dizel...sta reci ovde za sve postoji dodatna taksa

Evo linka o kome sam pricao pa pogledajte....Smile
05.10.2013 23:13
Citiraj ovu poruku u odgovoru
ByBojan Nije na vezi
Upućeni
***

Auto: W126 300D
Poruka: 531
Pridružen: Sep 2013
Ugled: 4
 
Poruka: #5
RE: BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
Interesantan tekst i poucan.. Ovjde kod nas je jedan covijek radio bio dizel i ugasio proizvodnju nije mu se isplatilo.. inace cuo sma kako se mora dovod goriva izmjeniti pogotovo crijeva.. neznam koliko ima istine u tome.. Ja sam vec koristio od alternativnih goriva preradjeno jestivo ulje doduse u manjim kolicinam, lai nije pravilo probleme..

W126 300D 1983
W123 200 LPG 1983
W123 240D 1982
W123 200D 1981
06.10.2013 01:13
Citiraj ovu poruku u odgovoru
124200d Nije na vezi
Početnik
**

Auto:
Poruka: 21
Pridružen: Oct 2013
Ugled: 0
 
Poruka: #6
RE: BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
Mislim da sam negde ranije nasao od modifikacija sistema za gorivo na biodizel za zimski period da ugradjuju posebne grejace kako bi gorivo sto pre se zagrejalo i povecao mu se viskozitet...pa je tu bilo raznoraznih kombinacija neki su pravili elektricne grejace koje su umakali u rezervoare neki su pravili "zmijache" oko cevi za dovod goriva i tako....ima toga na internetu dosta...ono sto je cinjenica ko vozi na "jestivo ulje" otpadno...iz auspuha mu mirishe na pomfrit....i drug evozace iza sebe u saobracaju tera u glad Smile
06.10.2013 15:21
Citiraj ovu poruku u odgovoru
ByBojan Nije na vezi
Upućeni
***

Auto: W126 300D
Poruka: 531
Pridružen: Sep 2013
Ugled: 4
 
Poruka: #7
RE: BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
hahahha... sto jes jes Big Grin

W126 300D 1983
W123 200 LPG 1983
W123 240D 1982
W123 200D 1981
06.10.2013 17:35
Citiraj ovu poruku u odgovoru
Zloca944 Nije na vezi
Upućeni
***

Auto: W140,S350TD
Poruka: 523
Pridružen: Aug 2013
Ugled: 3
 
Poruka: #8
RE: BIODIZEL - iskustva, proizvodnja i cena
Kada hoces da vozis na biodizel jedino sto bi trebao da uradis jeste da zamenis gumena creva u sistemu goriva,zato sto ako su stara procurece.I obavezno prvo vreme da se nosi rezervni filter i predfilter za naftu posto biodizel ima takav sastav da sve necistoce i masnoce iz rezervoara vezuje za sebe,tako da brzo zapusi filter u pocetku koriscenja.

BELGRADE VICE
06.10.2013 21:02
Citiraj ovu poruku u odgovoru
fedor Nije na vezi
Upućeni
***

Auto: Mercedes w124
Poruka: 434
Pridružen: Jul 2013
Ugled: 2
 
Poruka: #9
RE:
da li neko zna gde ima u beogradu biodizel?
27.02.2014 18:22
Citiraj ovu poruku u odgovoru
MilosVP Nije na vezi
Poznavalac
****

Auto: W124 E250D
Poruka: 714
Pridružen: Jul 2013
Ugled: 7
 
Poruka: #10
RE:
Имао је Пинк петрол у Земуну, око 130 дин/л, али немам благе какав је квалитет.
27.02.2014 18:42
Citiraj ovu poruku u odgovoru
Odgovori 


Skoči na Forum:


Korisnik(a) pregleda ovu temu: 1 Gost(a)

PRIVATNOST
  • Brend Mercedes Benz kao i Mercedes Benz logo je vlasništvo firme Daimler AG i kao takvo koristi se na sajtu u svrhu promocije samog brenda.
    mercedesklub.rs je društvena zajednica ljubitelja pomenute marke čiji je sadržaj intelektualna svojina članova i samim tim mercedesklub.rs i njegovi vlasnici ne odgovaraju za postupke članova.

    Sadržaj foruma je dozvoljeno kopirati bez izmena uz obavezno navođenje izvora i postavljanjem linka ka forumu Mercedesklub.rs